CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

Khamis, 4 September 2008

SELAMAT BERBUKA PUASA

Alhamdulillah...siap juga akhirnya juadah berbuka puasa untuk hari ini. Tapi hari ini agak awal aku selesai tugas memasak. Tidaklah terlalu letih...sebab cuaca sedari pagi tadi asik mendung dan hujan. Inilah nikmat yang Allah berikan...terasa tenang dan tidak pula merasa kepanasan.

Kalau di Johor waktu berbuka puasa pada hari keempat ini pukul 07.09pm...rasanya masih berbaki 15minit lagi...masih sempat buka internet...saja nak lepaskan stress selepas bertungkus lumus memasak.

Kalau tengok keadaan dapur aku pada masa ni..emm..macam tongkang pecah...pinggan mangkuk, periuk belanga, senduk, sudip bersepah...ni tak lain tak bukan...shaqiralah yang empunya kerja. Tu jamlah dia nak tunjuk kepakarannya memasak dan mengemas.

Aku kupas bawang...dia pun kupas...aku menubuk...dia pun nak menumbuk...lantaklah situ janji dia tak meragam masa aku nak masak. Selesai memasak barulah keadaan menjadi sedia kala... segalanya tersusun rapi...juadah pun sedia terhidang di atas meja...hanya menunggu waktu berbuka...

Selamat berbuka puasa semua...

0 Luah rasa: