CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

Sabtu, 12 Disember 2009

masuk lobang...

Rumah atas bukit....


Malam tadi tengah asik memblog tak sedar dah larut malam anak-anak pun dah masuk tido...tetiba jer teringat kanda yang belum balik lagi...ke manakah dia keje ker atau bersembang-sembang ngan kekawan....kalau tak telepon memang tak ingat balik ke subuh sudahnya maklum ler sesekali keluar jumpa kawan mestilah panjang celotehnya...

Gi call ler kejap...rupanya masih buat keje pendawaian kat rumah atas bukit tu...

"haiii dah tengah malam buat keje lagi kerr???"

"ala...buat jer ler nanti sok ada keje lain...kalau tukang dah naik siling lagi susah nak buat..."

"buatkan abang air panas antar kat sini sedap juga lin..."

"ah yerlah kejap lagi..."

Jam cap ayam kat dinding dah tunjuk pukul 11.30 malam...siap-siap buat air teh o panas terus jer gi antar dengan baju kelawar corak pelangi.....tak jauh sebenarnya cuma selang 6 buah rumah jer....cuma rumah tu betul-betul kat sempang seberang jalan....

Kat tangan ni sebelah kiri pegang jak air sebelah lagi pegang handphone...ni takde keje ler nak snap gambo jer....


"bang ni air nyerr.."

"k mekasih letak kat situ kejap lagi abang minum.."

Lepas ambik gambo jer terus balik sambil tutup handphone dengan tak pandang jalan..... tiba-tiba.... kedebukkkk!!!!!....alamak apa hal ni....gelap kejap pandangan mata.

Dan sepantas kilat belum sempat nak buat apa-apa...

Nilah lobang jahanam tu...apasal ler dio orang tak nak tutup lobang ni....silap aku gak.



"ehhh!!!! lin kenapeee niiiii..."

"nantiii abang angkatttt....abang angkatttt...."

Masih lagi dalam keadaan terpingga-pingga....

"awak tak apa-apa kerrrr..."

"sakit kat mane....sakit kat maneee..????"

Dalam hati... apasal lak laki aku ni gabra semacm jer....aku jatuh jer masuk lobang bukan apa-apa pun...bukan ada patah riuk ke apa...

Tapi kalau kau orang boleh tengok laki aku punya berlari siap sreetttttttt.... brek ngan kaki....gempak gila nak selamatkan bini dia....padahal aku boleh naik sendiri pun.... eksen lagi tuuu...hehehe.

Lepas tu aku bengang gak kan sebab boleh jatuh dengan baju kelawar glemour tuuu...ahak ahak. Mula-mula jatuh tu memang tak rasa sakit ler...tapi bila tengok kanda risau semacam jer buat-buat sakit ler kan.

Keadaan masa jatuh tu kaki kiri kat dalam lobang kaki kanan dari dada ke atas....kat atas. Bayangkan macam mane tuuu....hehehe tapi kaki kiri yang jatuh dalam lobang tu memang tak jejak kat tanah memang dalam betul.

Terus kanda antar balik naik motor...kanda suruh basuh dulu masa nilah baru rasa sakit campur perit ngan pedih....aduhhhhhh sakit nyerrrr....kanda sapukan ubat luka lepas tu ambik minyak urut...urut mana-mana yang sakit takut ada yang terkehel ker kalau tunggu esok takut bengkak atau masuk angin.

Kanda kata dia dengar ada benda jatuh....nasib baik dia tak kata bom ker nangka busuk ker atau gajah terduduk ker...kalau tak kat situ gak aku nangisss...waaaawaaaa!!!!

"ayah! ayah! ayah tak rasa ker macam gempa bumi...????" betuah punya anak....mogok masak kang baru tahu....

cinabeng punya lobang...aduhhhh sakit nyerrrr...alhamdulillah takde apa-apa.

Ok ler nak masak dulu......







20 Luah rasa:

diya berkata...

wakaka... ketawa dulu kuat2..
(kuang ajor btul ek budak ni)
cian nye akak..
patutnyer akak kena masukkan gmbr lubang n gmbr akak jatuh tu skali baru la best..
cpt2 ler suruh cik abang snap..
hehehe..

Ms.Lilies berkata...

adui kak...
sakit tu..mujur xde apa2 serius..

♥nrina♥ berkata...

hahaha..mula rasa nak kesian tapi jadi kelakar plak..

Lain kali jalan pandang bawah tapi camne masa hantar air tu boleh tak kene lak ek..heran sungguh hehe..

Kene letak minyak gamat kasi hilang parut dan luka..

naz ilyn berkata...

diya...sakit weiii!!! dah tak ingat dah nak ambik gambo...takut kena marah ngan kanda sebab asik ngan tepon jer sampai tak nampak jalan...

Ms.Likies...mmg beraduh jer arini.

nrina...tulah cite ngan anak-anak dia orang duk gelak..."ibu mmg gong jeng.." tu dia jawab...

masa gi tu tengok jalan tapi tak perasan pulak ada lobang kat situ...

izan berkata...

haaaa hah hah hah.... haaaa.... lawak-lawak (+ kesian).... kik kik kik.... boleh bayangkan ilyn tekengkeng satu kaki dalam lubang satu lagi kat atas.... alar2 duduk nak lumba lari gitu... kik kik kik... sowiiii haaa.... tak leh tahan lar...

seb baik dapat abang prihatin..... berganda-ganda sakit lar tu..... sowiiii haaa....

sakit lagi ilyn... camane pi rumah kenduri tadi oke... boleh jalan... len kali hati2 tau.... apa lah lubang tu kan..

ibuayu berkata...

kelakar ada kesian pun ada..lubang salah ..handphone tu pun salah .keh3

hans berkata...

gelak dulu kak
hahahah
lawak2
nasib malam orang xnampak
okay la tu husband amik berat
cuba kata dia wat bodo jer
mesti akak juga tension

Tie berkata...

Adoi laa.... hero kelam kabut cuba menyelamatkan heroin jatuh lubang !!! Waakakaa.... macam gaya kak tie je !

Siapa tak sayang bini ooii...!! Kalau Ilyn sakit, cik abang juga yang susah.. he he...

Err.... ada cctv tak ? Boleh gak tengok ulang tayang semula, ekekeke....

Lepas ni kena hati-hati jalan dalam gelap. Kak tie ni memang rabun ayam.. kalau berjalan malam hari, mesti teraba-raba.. takut jatuh tertiarap atau terlanggar tiang !!

ima berkata...

alahai kesiannyer...ada jugak orang jatuh cam tu sekali ye...hehehe,nasib baik jatuh..baru tahu betapa sayangnya cik abang tu kat ilyn....

naz ilyn berkata...

izan...hah!!! gelak gelak tapi mmg kelakar gila...tadi jiran datang ajak gi rewang...rasa macam nak mengesot jer...tak jadi gi rewang...cik abang tu risau-risau gak tapi cakap ngan senyum-senyum kambing...nyampah!!! "nyesal tul abang suruh awak antar air..." ahak ahak...

ibuayu...tulah tak abis-abis suami kata "tulah jalan mata tengok handphone jerr...sampai lobang dan kurun lama kat situ pun tak nampak..."

hans...hah!!! kamu pun sama gelak gelak....hehehe tulah pasal nasib baik malam kalau ler siang-siang hari mahu berminggu-minggu akak bertapa kat rumah...hehehe

kak tie...tulah cite ngan anak macam mane ayah dia beriya-iya selamat ibu...gelak besar budak-budak tu....yang geli hati tu pakai baju kelawar jatuh lobang cube ler kak tie bayangkan tak ker kelakar gila...hahaha kalau ada cctv malu weiii nak tunjuk...

"abang ni lin ni bukan ler teruk sangat cuma calar bala jer..."

"abang bukan apa kalau terjadi apa-apa sapa nak jaga anak sapa nak masak tuk anak..." ooo!! macam tu heak...

ima...tulah sayang betul kat bini dia ni...bukan apa ima takut anak takde sapa nak jaga...nyampah!!!

ain berkata...

hehehe...siannya dia masyuk lobangg!! nasib ada hero tolong selamatkan.hihi

hisham berkata...

hehe..romantiknye...ape slhnye manje2 ngn abg,,,slmt mlm mggu kak..

Hajah Nafisah bt. Haji Md. Noor berkata...

Adui... mesti sakit tu. Dugaan Allah beri. Terima je dgn redha...
Gelak dlm hati je...

zureen @ mama berkata...

Harap Kak Lynn takde apa2 yg serius dan baik segera..

LotsOfLove-Pearls berkata...

Salam Kak..
Cian Kak tapi citer ni berunsur lawak gak..
Hahahaha..
Bukan ketawakan Kak tau,, ketawakan cara kak bercerita..
lawak..

Huhu..

*sayangnya kanda ngn dinda...

~0~ berkata...

hehehhe...sabau je la...

tue la kasih suami kak

cik EPAL berkata...

ok..g la masak dulu :)

naz ilyn berkata...

ain...ingatkan takde orang dengar...nak bangun sendiri terus balik...rupanya kanda dengar..hehehe.

hisham...hehehe...sesekali nak ngada-ngada.

Hajah Nafisah...terima kasih...tapi sakit tau...hihihi

zureen...dah kurang sikit sakitnya kalau tak... nak mandi pun bercinta rasanya...pedihhhh.

LOL...kalau lol nak ketawa pun akak ok jer...

~0~...sabor jerler...nasib baik kanda ada..hihihi

cik EPAL...jom masak...dah tengah arini...

hajarus berkata...

kihkihkih... sowy hajar ketawa.. rase cam leh bayang jer kak... lawak pun ade kesian pun yer... :)

pB berkata...

nak gelak pun ada.
nak nangis pun ada ....

moga cepat sembuh