CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

Selasa, 22 Disember 2009

oooiiii!!! perlahan sikit boleh tak....

KETANG!!!!!!!!

=
=
=
=
=
=
=


KETONG!!!!!!!

=
=
=
=
=
=

KETANG!!!!!!!!

=
=
=
=
=
=
=

KETONG!!!!!!!

=
=
=
=
=
=
=

Oooooiiiii!!!! bising lerrr....buat keje tak boleh pelahan sikit ker...???

Abis kang semua pecah.....

Nanti telinga hilang lah....pipi sompek lah....

dah tak cantik lagi.....

nanti kalau orang datang tengok buat malu jer....

Emmm....macam tu ler kalau anak dara kat rumah ni buat keje....bukan suruh buat apa cuma suruh basuh pinggan jer.

dia punya bising ngalahkan orang bertukang...

kalau orang tak nampak....dengar jer memang orang kata tengah bertukang ler...

macam orang berperang pun ada gak....

kalau nak kira entah berapa biji tah cawan atau gelas kat rumah ni yang ghaib tiba-tiba....

takkan ler hantu datang pinjam pulak....

mangkuk dengan pinggan pun sama....abis sompek sana sompek sini jawabnya duduk kat tong sampah ler....

kalau dulu-dulu masa kecik-kecik kalau basuh pinggan ada yang terpecah ker apa.....

mak mula ler membebel....

"hah...lepas ni tak payah makan pakai pinggan....pakai daun pisang jer lepas makan terus buang takyah basuh-basuh..."

Macam tu ler budak baru nak belajar....kalau tak... tak tahu nak ke dapur. Pecah sikit-sikit tu biasalah....yang penting anak dara kena belajar ke dapur bukan perut lapar jer baru nak ke dapur.









18 Luah rasa:

ain berkata...

hehehe...samalah ngan anak dara yg kat umah ni!!

Tie berkata...

Err....

Ingat Ilyn dok berleter pasal kak tie tadi, ekekekeke..........

~0~ berkata...

sabar ek kak...heheheh

julietchun berkata...

dia tolong pecahkan pinggan lama nanti bulehlah akak beli yg baru,ahahahaha.

hajarus berkata...

same la cam hajar dulu lau basuh pinggan bunyi ketang... ketung skit.. mak mesti kate ape tu ngamuk ker... hahaha...

hisham berkata...

kaka...bljr dari kesompekan...hehe...lame2 expert la tu..leh sy dtg mkn ...hehe

hans berkata...

hahahah
diorang suka main air tu dkt singki

hani@debumelukut berkata...

hehehee...anak dara zaman sekarang..
akak pun duk berperang dgn yg kat umah ni..camtu jugak la..
jangan risau, normal tu.

FairyLilly berkata...

hehe..macam biasa saya dengar je dialog daun pisang tu. teringat mak cerita, dedolu...ada yang sanggup gores tangan anak dengan serpihan pinggan yang dia pecahkan.Ye la nak ngajar anak, cuma cara tak betul. Tapi tu cerita lama, harap2 sekarang takdelah ibu yang sanggup buat gitu...pinggan pecah boleh diganti, anak???

INTAN RH berkata...

Cawan ghaib, tu tandanya nak kena ganti dah set pinggan mangkuk yg lama :D

Solehah berkata...

hehe..anak dara berlatih mkn dlu..ambik feel..

ima berkata...

dimusim cuti sek ni anak bujang ima pun kena paksa basuh pinggang jugak...macam itulah bunyinya...bila didapur...dlm hati sabar jelah...

diya berkata...

ooo.. klu kite bunyi ketang ktung tu mak ingat buat keje sambil bentak2.. dah tentu kena bebel dr pagi smpi ke malam

Zyma Saad berkata...

Biasalah kalau bunyi2 cenggitu di dapur rumah. Kong...kang...kong.. kang!!!

Hihihihi....

;)

izan berkata...

ilyn...

aduuuuuuuuu.... bingit gitu..

hihi... dulu semalam dah berderai 1 dibuat ank dara zan kat rumah ni... selamatttt... dia jawab "tak sengaja'...huhu

nasib baik "made in sungai buaya".. x ralat sangat...

bigeyes berkata...

saya pun sekarg ni suruh anak2 basuh pinggan.

amiys berkata...

;)

naz ilyn berkata...

ain...dulu kita camtu gak ker...hihihi.

tie...kita ni klu nk buat keje cepat mmg camtu ler...berperang.

~0~...tgh sabor ler ni...:D

juliechun...betul...betul...yg lama tu lg antik...hehehe.

hajarus...klu bising kat dapur...meradang ler tu.

hisham...jemput...jemput nti akak kasi pinggan sompek leh tak...

hans...tu yg basuh pinggan sampai kecut tangan...

hani...biasa ler tu kak...tp jgn berani buat kat rumah mak mertua...nahas tu..hehehe.

fairy...tak pernah pulak akak dengar tp jgn sampai pinggan sebutir tgn ank jadi mangsa.

INTAN RH...hehehe...nk menganti tu ler yg payah sikit..pakai pinggan plastik jer ler...hehehe.

solehah...ooo...gitu hea...hihihi.

ima...kat rumah ni pun sama lepas mkn jer basuh pinggan sendiri...

diya...akak pun geram gak klu ank buat keje sambil meradang ni...mmg kena bebel ler...

zyma...biar bising baru org tahu kita buat keje...hehehe.

izan...biar pakai pinggan cap buaya asalkan selamattt..hehehe.

bigeyes...suruh jer...klu tak nti naik lemak kita juga yg susah...

amiys...syima rupanya ingatkan sape tadi...:)