CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

Sabtu, 16 Mei 2020

JOM BUAT KUIH RAYA

 Ya Allah syukur Alhamdulillah akhirnya mjdi jg....hri ni dlm sjrh...th lps buat jg tp tk mjdi....tebal,tk ranggup, kcg pn lemau...kli ni dgn semangat kental 💪 jiwa yg berkobar2 akhir mjdi jg utk kli ke 2....ni pn byk cabaran nye sebelom mjdi....sampai putus asa la...dgn panas dduk dpn api....buat2 tk jdi melekat kt kuali ad...yg tk nk melakat lgsng kt kuali  pn ad.,.haiii...da la penat baru blk keje...nasib baik kakak beri cadngan suruh buat guna acuan....terus suruh kakak gi kedai beli....itu pn kakak ckp ad makcik kt kedai tu ckp tk bagus beli acuan tu sbb da 3 kli dia beli tp tk jdi2 sbb acuan tu melekat dia suruh siram je kt kuali....kakak pn cite la apa yg da trjdi seblom ni dn byk lgi la makcik tu ckp kata kakak....kakak blk je dia pn cite kt aq...aq redha je la....buat je la mne yg aq tahu....mula2 tk mjdi adoii..."mcm mne ni adunan bukan main byk lgi....tk kn nk buang plk".....byngkn la 2 peket tepung beras pastu tambah lgi tepung....suruh shaqir beli sepeket lg sbb adunan cair sgt sbb tu tk lekat kt kuali...byngkn je la....buat la dlm 3-4 kli tp tak jdi2....tiba2 mjdi 😲 adunan keluar dgn baik je der acuan....perhh...aq terus ckp "yeyy makcik tu salah" aq pn terus je buat sempai kepenatan tp tk abis2 sbb byk sgt adunan nye " aduhh...bile la nk siap ni..." da tggl sikit lgi tu aq suruh shaqir buang kt longkang sbb tk sanggup nk abis kn.....penat weyyy mau sampi berbuka tk siap2....adehhh....siappp 😁 th dpn boleh buat lgi la....sbenarnye mula2 buat tdi hya 1 peket tepung je...tp kan org tamak....sepeket tk cukup mcm sikit sgt...tu yg tmbh sepeket lgi....tu la org tamak sllu rugi...."Tu la tdi buat sikit nk tmbh lgi....yg tk jdi tdi tu knpe...." "ibu tmbh resepi nye..." "knpe tmbh2 da la tk tahu buat nk tmbh2 plk resepinye...." " ibu igt nk buat lgi sedap'.....hehehe boleh gitu..😅😅

 Ni kejadian smlm nye buat sorg2 jdi la jg klu da namanye cokelat mmg la bdk2 suke....
Ni kejadian 2 hri seblom nye....hangus biskut peanut butter aq....ni pn baru cube buat rasa not bad rupe je yg bad...🤣🤣

Ahad, 10 Mei 2020

17 Ramadhan

Hri ini 17 Ramadhan bersamaan hri nuzul alquraan bersamaan jg dgn hri ibu

terima kasih anakanda Mohd shafiq 

Sabtu, 9 Mei 2020

KEMBALI TENANG

Aahhh....

Alhamdulillah
Tawas sgt berguna
Kejernihan terserlah
Manfaat bersinar
Hela perlahan berlalu
Ketenangan mula kembali
Begitula hidup ini
Yang gelap dilepaskan pergi
Yang putih bersih dihargai



Jumaat, 8 Mei 2020

RAMADAN KAREEM

TAK TERLUAH

Bila rindu ingin bersua
Bila bersua buat2 muka
Bila bersuara tak beralah
Bila berkata nak marah
Bila sunyi rasa sendiri
Bila tak endah rasa berharap
Entah la apa nk buat
Entah la apa nk kata
Entah la nak buat macam mana
Entah la nak ikut hati ke nak makan hati
Bertabahlah....
Bersabarlah....
Redhalah....
Itulah rezeki....
Itulah lubuk pahala
Itulah syurga
Itulah keberadaan aku



kakak 23th bersama k cik 14 th

kakak sekolah rendah



















Aku kembali

Assalammualaikum Bismilahiromanirohim Allahuakhbar
lamanya aku
kehilangan arah
 mencari-cara wardah
utk bertinta
Alhamdulillah
kini
mentari bersinar
awan putih
menantang langit
jari menari
hati berdetik
nafas berlagu
nada berirama
senyuman terpatri
jiwa memuncak
mata bersinar
kata-kata mula suara

Isnin, 5 Jun 2017

brmula 3thn lps INI la xtvt harian

Isnin, 24 Januari 2011

bercanda di tepian pantai....

menungkan apa tu adik....
jumpa harta karun ker...

ni kelas buat kek...


hah!!!...dah jumpa pun harta karun....



ni harta karun kerr....

ibuuuu!!!!...tolongggg!!!!...abang nak dera siddiq

macam mano lak leh tersosat gambo makcik ni...suhhh!!! suhhh!!!!...poyi lar sano sebok jo
adik...adik ok tak...kalau ok abang nak letak pasir kat kepala pulak....MELAMPAU TUUUU!!!!!!



dah macam bola dah adik....ni sape yang punya keje ni

kak betul ker apa kite buat ni...ibu tak marah ker...adik...adik ok tak...jangan cakap ngan ibu tau


abang mata adik masuk pasir ni....


adik diam-diam tau abang ngan kakak nak buat rawatan tuk cantikkan badan....
biar betul abang boleh jadi cam badan rozita cik wan ker...takpe adik rela...




selepas rawatan...hehehe




























































Rabu, 15 September 2010

Lebaran 2010

Sedondon....dipagi lebaran

Selamat hari raya aidilfitri maaf zahir batin buat sahabat sekalian....