CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

Rabu, 30 Julai 2008

KANDAKU AMBIL UJIAN...?

Kalau bergambar ngalahkan Rosham Nor. Dah beri amaran, kalau nak posting beri gambar yang handsome jer...

Minggu lepas kanda aku terima surat tawaran dari ibu pejabat TNB Kuala Lumpur untuk melayakkan kanda mengambil ujian kenaikan tangga gaji dan temuduga di ILSAS Kajang.Kira-kira dalam pukul 10 malam tadi kanda bertolak ke Melaka untuk bermalam di rumah adiknya, esok pagi baru bertolak ke Kajang. Rasa-rasa mengambil masa lebih kurang tiga jam perjalanan ke Melaka dari Johor, pukul satu nanti sampailah tu. Hari ni satu hari suntuk kanda melayan Siddiq dan Shaqira, pusing-pusing naik motor kemudian pergi servis kereta tukar minyak hitam. Puas rasanya anak-anak aku bermain dan menghabiskan masa bersama ayahnya.Alhamdulillah... aku dapat bersuamikan orang yang bertanggung jawab.Sebelum pergi dia dan siapkan segala keperluan di rumah, belikan aku lauk untuk di masak esok, supaya aku tak perlu pergi ke pasar, pam tayar dan isikan minyak kereta aku...tq.....juga melayan anak-anak supaya mereka tak rindu bila ayah mereka tak ada.Kanda aku biasanya memang tak pernah lekat di rumah, tapi anak-anak tahu bahawa ayah mereka ada dan hanya keluar berkerja.Tapi mereka rasa lain kalau ayah mereka keluar jauh dari kebiasaan. Aku berharap semoga kanda dapat menjawap ujian dengan baik sekali.Aku yakin dia boleh lakukan sebab kanda aku sangat komited dengan kerjanya, sentiasa up gred dalam melakukan tugasan yang diberi. Sungguh dia cintakan dunia elektrikel, sampai dia buat kerja part time pun berkenaan dengan elektrikel. Sampai kalau ada rumah yang terputus bekalan elektrik tengah-tengah malam pun panggil kanda, ada juga yang plug rosak pun panggil juga, dapatlah sepuluh dua puluh ringgit.Tapi sekarang kanda dah malas nak buat kerja yang kecil-kecil ni, kalau ada kerja diberikan kepada kekawan yang mahu membuatnya. Sekarang kanda ambil kerja dari tukey-tukey cina, yang mana mereka nak buka kolam ikan perhiasan, mereka panggil kanda aku untuk tanam tiang atau tarik servis. Alhamdulillah... perigi satu kenalah kerja lebih sikit. Lagi pun gaji kanda dah sampai dinding, jadi kenalah pergi untuk naik tangga gaji.


Apa-apa pun semoga selamat sampai dan selamat kembali kepangkuan kami sekeluarga. AMIN...

0 Luah rasa: