CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

Rabu, 30 Julai 2008

BLOGGER KELAS II...?

Aku ada terbaca seseorang yang menyatakan blogger kelas ll. Apa yang di maksudkan blogger kelas ll tu..? Apa blogger pun ada kelas juga ker ? Dari segi apa pengkelasan ini di nilai..? Tahap pendidikannya, ulasan yang diberikan, isu-isu yang diketengahkan di dalam blog atau tahap pemikirannya ? Kenapa perlu ada pengkelasan ini ?

Sebenarnya kita semuanya sama di dunia ini, tak perlulah ada pengkelasan. Setiap manusia dianugerahkan kelebihan dan kekurangan. Kalau kita boleh menerima segala kelebihan yang di berikan kita juga perlu terima segala kekurangan dengan keredhaan. Kelebihan yang diberi adalah dengan keizinanNya jua, kenapa kita selalu melihat kekurangan sebagai ujian atau dugaan. Bukankah kelebihan itu juga merupakan ujian dariNya. Harus dipergunakan dengan sebaik mungkin, bukan untuk mendabik dada dan menyatakan bahawa akulah yang pandai, aku diatas engkau di bawah atau sebagainya. Sistem kasta di India pun ditentang. Tidak selamanya kita akan berada di atas, hidup ini umpama roda. Hari ini kita di atas esok lusa kita mungkin di bawah dan di bawah tidak selamanya berada di bawah. Seorang pemimpin juga harus mendengar suara rakyat tak mengira bangsa, agama, keturunan dan darjat seseorang. Ianya perlu didengar dan diperhalusi hingga ke akar umbi. Hanya yang membezakan manusia sama manusia dan manusia dengan haiwan adalah keimanan dan kewarasan fikiran.

Aku sesungguhnya bersyukur dengan apa yang dianugerahkan. Yang paling penting aku tahu siapa aku sebenarnya, sedar diri walau di mana aku berada, sesuaikan diri dengan khalayak mana aku bergaul dan juga bertanya sekali bukan bererti bodoh selamanya. DI SISINYA KITA SAMA SAJA

4 Luah rasa:

--{-@ Zaity @-}-- berkata...

assalamualaikum, saya telah link blog ni dlm blog saya. TQ

naz ilyn berkata...

Waalaikumsalam, ok tq salam perkenalan

--{-@ Zaity @-}-- berkata...

AKAK kerja kat ner ...

naz ilyn berkata...

Salam,soory ler lmbt balas akak gi Melaka tengok bapa mertua sakit.Baby ape kabar? Akak sebenarnya suri umah sepenuh masa, xprnh keje lepas kawin.