CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

Selasa, 13 Mei 2008

ENTRY LAMA..... SERASI BERSAMA

kian serasi walau wajah dimamah usia namun kasih sayang kian bertaut

Hari ini aku rasa nak berkongsi sesuatu. Selepas aku tidurkan anak aku shaqira aku menonton rancangan terbitan RTM di tv 1 sementara menunggu masuk waktu solat asar.

Tajuk rancangan tu menarik minat aku, SERASI BERSAMA.Rancangan ini mengisahkan pasangan suami isteri warga emas yang hidup bersama merasai nikmat berumahtangga dan mengecapi bahagia sampai mencecah usia emas . Tersentuh hati aku melihat bertapa bahagianya dan cerianya mereka segalanya jelas terpancar diwajah. Tentu sudah banyak yang mereka tempuhi juga rasai.Sudah bertimbun pengalaman hidup yang mereka kutip dari setiap saat yang mereka lalui.

Tentu juga mereka merasa lega kerana segala pengorbanan,kesabaran dan kesetiaan yang mereka sulam membuahkan hasil, meniti hari-hari tua dan menghabiskan sisa-sisa usia bersama pasangan yang mereka cintai. Kalau dulu mereka mungkin sibuk menguruskan rumahtangga dan membangunkan keluarga juga mengejar impian dan cita-cita. Tapi kini pastinya sudah tidak seghairah dulu atau mungkin sudah tidak bernafsu untuk berlari mengejar syurga dunia.

Kalau mungkin pun pastinya tidak selaju dulu. Mereka lebih banyak menghabiskan masa bersama,pergi ke surau bersama,sarapan pagi,makan tengahari,makan malam dah tak di rumah lagi semata di kedai dah jadi macam belangkas, dah jadi macam pasangan yang sedang hangat bercinta ke mana-mana pun serasi bersama. Ikatan kasih sayang kian utuh hanya maut yang dapat memisahkannya saling perlu memerlukan.

Keserasaian bukan datang dengan sekelip mata ia memerlukan jangka masa yang panjang untuk mengenal hati budi masing-masing,bertepuk tampar,senyum tangis,tolak ansur, faham memahami, sayang menyayangi segalanya disimpulkan menjadi satu. Bukan semua pasangan serasi pada mulanya,setelah berkhawin barulah watak sebenar terpancar.


p/s: Yang paling penting sekali kita perlu berusaha mencari sampai bertemu titik keserasian agar kita dapat menikmati kehidupan rumahtangga yang bahagia.

Maaf buat beberapa hari ini saya terpaksa membataskan aktiviti bloging buat sementara waktu dan di atas adalah antara n3 terawal saya ketika baru-baru nak belajar bloging.

1 Luah rasa:

21seng berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.