CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

Jumaat, 1 Januari 2010

Khalimah ALLAH

KHALIMAH ALLAH HANYA EKSKLUSIF UNTUK AGAMA ISLAM SAHAJA....

Pengajaran yang pertama harus diberikan kepada anak yang baru dilahirkan ke dunia ini adalah kenal Allah...cinta Allah dan sayang Allah sebagai mana terucap di telinga seorang bayi yang baru dilahirkan.

Tuhan kita sekalian umat Islam adalah ALLAH apakah khalimah Allah ini boleh dikongsikan dengan agama yang lainnya....renung renungkan dan selamat beramal.






11 Luah rasa:

fazemy berkata...

Itulah. klw kat endon smua agama sebut Allah. smpai tak tahu yg mana kafir yg mana Islam. Sedih:-(

hisham berkata...

salam kak..slmt thn baru..moge ape yg akak jahatkn terlaksana...aminn
~sy pn xtau la cmner isu ni..pd mulanye mahkamah tinggi pun biol...

~Eila @ Along~ berkata...

salam kak,
eppi new year...eila pun setuju semestinya hanya ekslusif tuk umat Islam je..agama lain mana tau 'nilai' ni...neway kak, bg email kat eila ye...eila_zahari@yahoo.com

Siti @ nurie berkata...

Sedihkan bila tau mcm tu..tapi hakim yg buat keputusan tu pun bukan dr kalangan org yg beragama Islam..jadinyer mcm ni lah....sokong sgt org yg buat perhimpunan lpas smbhayg JUmaat smlm....

izan berkata...

ilyn,

kalau dulu2.. izan suka beli (gantung kat kereta) khalimah Allah-Muhammad - yg mcm bantal tu.
satu hari izan pergi ke pasaraya maideen... mereka letak diatas lantai aje sebelum digantung. sejak itu tertanya-tanya... mcam ni ke mereka atur... itu baru atur. siapa pula yang menghasilkannya... siapa pula yang memeketkannya... siapa pula-siapa pula... sebab terlalu banyak siapa pula.... hingga sekarang izan tak pernah lagi beli di pasar-pasar raya jika memang tak da niat nak membelinya.

mereka dah kurang mempertahankan keagungan Allah.

Tie berkata...

Kak tie memang marah betul. Tapi bila siasat, dah berkurun masyarakat kristian di sabah sarawak guna nama Allah. Salahkan kerajaan kita yang lemah dan leka tu.

Bagaimanapun, mungkin ada hikmah di sebaliknya. Siapa tahu, kan ? Mungkin kerana ini, tetiba je umat Islam di negara kita bangun dan bersatu... angan-angan je...

ChuMeLL berkata...

salam kak..slmt thn baru..kabare?emm..ni la dunia skrg..islam semakin diperkotak katikkan..kdg2 terpikir,salah sndri juga..1 m'sia disalah ertikan..

INTAN RH berkata...

Salam tahun baru, Nazlyn :)

noorlara berkata...

Mana mungkin dibiar mereka menggunakan nama Allah sembarangan sebab Allah kita adalah tuhan yg esa dengan zat maha hebat tak terbanding terdiri dengan sendiri, membiarkan mereka menggunakannya samalah merelakan mereka mencemarkan Allah, tuhan mereka tuhan yg berbilang, yg ada keluarga yg dibuat oleh tangan manusia. Maha suci ALLAH yg tetap terpelihara lagi memelihara.

AL-BIMA SAKTI berkata...

kesempatan nak rosakkan islam... nak kelirukan islam?

naz ilyn berkata...

Terima kasih kengkawan memberi pandangan dan pendapat rata-rata ramai yang tidak setuju...sesamalah kita berdoa moga segala usaha untuk mencemarkan kesucian agama kita dapat dibendung secepat mungkin...sesungguhnya mereka tidak akan berhenti untuk menjatuhkan umat Islam walau dengan apa cara sekali pun.