CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

Rabu, 1 April 2009

tetap berjasa...

~Ku Cari Damai Abadi~

Aku cari bukan harta
bertimbun-timbun
bagi hidup kaya

Aku cari bukan wang berjuta-juta
bagi hidup bergaya

Aku cari bukan kawan-kawan
bagi hidup sekadar befoya-foya

Aku cari mana dia Al-Ghazali
Aku cari mana dia As-Shafie

Kita bongkar rahsia kitab suci
Cari panduan
Kita hidup kerana dia Rabbi
Dialah teman
Dialah wali
Dia mencukupi
Aku hidup bererti
Menikmati damai abadi

Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi
Mei 2003

p/s: Sesungguhnya yang baik itu datang dari Allah dan yang buruk itu adalah dari diri kita sendiri.

48 Luah rasa:

teddi berkata...

bye2 dato seri abdulah amat badawi...

zureen @ mama berkata...

cantiklah akak punya layout ..

arryani berkata...

Wah, lawa nye rumah baru....lawa sgt...

Pada Pak Lah, slamat berehat. Dah sampai masanya utk dia membalas "hutang2nya" utk bersama anak2 dan cucunya pula...

ain berkata...

apa2 pun beliau pernah menjadi PM kita. jasa2nya tetap wajib dikenang.

p/s...wahhh...merah menyala gitu!!!

asna cute berkata...

Wahh template bruu~
Nice~

naz ilyn berkata...

teddi...
mane blog kamu dik.... dah hai-hai bye-bye ker... sibuk belajar kot.

naz ilyn berkata...

zureen...
mekasih... layout zureen pun apa kurangnya... dah lama cuba... rupanya bukanlah susah sangat...

naz ilyn berkata...

arryani...
mekasih... kita doakan moga Pak Lah ikhlas melepaskan segalanya dan tabah & sabar... jasa mu tetap dikenang...

naz ilyn berkata...

ain...
sedikit sebanyak masih ada sesuatu yang ditinggalkan untuk dikenang...

naz ilyn berkata...

asna...
moga semua yang baru itu... memberi harapan yang baru... macam PM baru juga...

julietchun berkata...

santek,santek, rajin mengecat yer. Dok umah buat amal ibadat plak paklah.

ku tak sempurna berkata...

errrr.. errrr... errrr...

yaaa.... dia tak cari harta bertimbun..
yaaa... dia tak cari wang berjuta
yaaa... dia tak berfoya2...

dialah islam hadhari... YA

jasamu tetap dikenang

naz ilyn berkata...

julietchun...
lenguh tangan den ni mengecat rumah sesorang... emmm jangan buat baby udah ler... dusss jahatnya mulut... ampun paklah... senda pagi ha ha ha...

naz ilyn berkata...

kts...
sabar sabar... dah pencen pun dia... ingat benda yang baik dia buat udah ler... sekurang-kurangnya kamu taklah sebel sangat... huhuhu

sis_nita berkata...

salam kenal dari ku untukmu.. semoga pak lah damai jerr okehh..

naz ilyn berkata...

sis_nita...
salam mu bersambut... selamat menyingah... datang selalu. harap-harap paklah lebih damai dan tenang.

Management Consultant berkata...

rasa-rasa pernah denganr sajak nii

kuIna Jentayutiara berkata...

sy sdang mencari pemimpin yg terpuji utk dipuji...

kuIna Jentayutiara berkata...

eeemmmm nice template...

ima berkata...

ya naz...semoga pak lah ikhlas melepaskan segalanya...berehatlah dgn aman...

wah! naz umah baru menawan hatiku...

tintaHati berkata...

Berwajah baru, sambut PM baru kah? huhu...

noey.rania berkata...

kak dah tukar lansir bru ekk
cantik kaler ni suka lah...hehehehe

™سريسوفي berkata...

Salam kakak,

pertama sri nak puji blog akak cantik.

Kedua, saya suka lagu damai itu.


=)

naz ilyn berkata...

MC...
tukan sajak paklah punya... mmg patut pun selalu dengar... terima kasih singgah...

naz ilyn berkata...

kulna...
emmm... pemimpin yang terpuji dah dipuji sapa ekkk...

naz ilyn berkata...

kulna...
terima kasih emmm... ada juga yang tak berapa minat dengan warna merah ni... tapi sy mmg suka...hehehe

naz ilyn berkata...

ima...
harapnya begitulah...
baguslah kalau dapat menawan hati ima... taklah sakit mata bila masuk rumah lyn...

naz ilyn berkata...

tintaHati...
tulah pasal... rumah baru nak sambut PM baru... namun yang lama tidak dilupa walau tak seindah mane... namun tetap berjasa...

naz ilyn berkata...

rania...
nampaknye macam tulah bertukar langsir dan cat baru perabot jer yang lama... ikhlas ker puji-puji ni... mestilah ikhlas kan... saje jer mengusik...hihihi

naz ilyn berkata...

SRISUFI...
terima kasih Sri... kalau sri dan kekawan suka akak pun suka...

LotsOfLove-Pearls berkata...

Wah..
semakin ceria ini mahligai akak hooo..

Bye2 Pak Lah..
Mcm rindulah pulak..
huhu..

Walaupun pelbagai hal yg berlaku sepanjang pemerintahan Pak Lah namun perjuangannya dalam memartabatkan hidup para petani tak akan dilupa.
Dan lagi gejala Rasuah banyak yang 'kantoi'.
Semoga new PM meneruskan pulak banteras isu Rasuah..

Salam Kak..
Semoga ceria2 selalu mcm ini blog yg jugak ceria..

izan berkata...

ilyn,

masih keliru - tak tahu mana arah tuju. harap2 melayu tak berpecah..

noorlara berkata...

Semoga Tun dan isteri lebih damai hidupnya tanpa gangguan dan kritikan apatahlagi tgjawab yg digalas bahu lain

Kak Long berkata...

cantik, cantik! Malaysia ada PM baru, naz ilyn ada template baru!

Mak Su berkata...

teruskan mencari, moga berjaya

Tie berkata...

Moga2 Tun selesa dan bahagia dalam persaraannya. Dan kita harus ambil ikhtibar dari apa yang berlaku. Setiap orang ada kelebihan dan kelemahan. Insaf sungguh....

Fara berkata...

rumah berwajah beru...cantek!!!

MAZEMIE MAZ berkata...

pencarian yg baik utk orang, tak semestinya bak utk kita...

naz ilyn berkata...

LOL...
harap yang berkunjung pun turut ceria...
moga perkara baik yang ditinggalkan akan diteruskan...

naz ilyn berkata...

izan...
siapa pun yang memegang tampuk pemerintahan... melayu tetap bersatu...

naz ilyn berkata...

noorlara...
harap begitulah... bolehlah Tun dan isteri pergi bercuti sambil berbulan madu...hehehe

naz ilyn berkata...

Kak Long...
hehehe... pandai buat kelakar... sebenarnya kebetulan jer...

naz ilyn berkata...

Mak Su...
moga bertemu damai abadi yang dicari... setelah segala pancaroba dilepaskan...

naz ilyn berkata...

tie...
betul tu kak tie... sesungguhnya yang sempurna itu milik Dia... setiap kita ada kelebihan dan kekurangan tersendiri... dan kita juga tidak boleh memuaskan semua orang... ada yang suka dan ada yang tidak itu perkara biasa...

naz ilyn berkata...

Fara...
betul ker cantik... kalau fara suka... akak pun suka terima kasih.

naz ilyn berkata...

MAZEMIE MAZ...
setiap orang punya pilihan dan kehendak sendiri... baik untuk kita belum tentu baik untuk orang lain...

ryann berkata...

sayu pula memikirkan pak lah

naz ilyn berkata...

ryann...
setelah segala cacian dan hinaan dilemparkan... berundurnya dengan rasa hormat...