CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

Ahad, 29 Jun 2008

PENAMBAT KASIH.....

Pernahkah anda di luar sana mendengar tentang perbuatan yang di lakukan untuk menundukkan kaum lelaki atau suami. Baru-baru ni aku ada menonton rancangan 360 di tv3, ceritanya amat menarik dan lebih kurang sama tentang jiran aku yang aku ceritakan.

Selain berjumpa dengan bomoh dia juga ada melakukan perkara yang sama seperti yang didedahkan oleh salah seorang yang ditemuramah oleh wartawan 360, bukan nasi kangkang tapi memberi makan sesuatu yang kotor.

Di lorong tempat aku tinggal ada beberapa orang yang dalam lingkungan usia 50an keatas ada berkongsi pengalaman tentang hal itu. Kebanyakan mereka ada keturunan yang ahli keluarganya menjadi bidan atau dukun(bomoh).

Mereka telah diajar bagaimana hendak menundukkan suami mereka supaya tidak cari perempuan lain atau tidak garang dengan isteri, kemudian mereka mengajar kepada anak-anak mereka yang lain.

Perbuatan ini seolah-olah sudah menjadi suatu tradisi kepada keturunan mereka. Aku merisik supaya mereka menceritakan bagaimana ianya dilakukan, segalanya sama seperti yang didedahkan di360 perlu ada jampi serapahnya dan itu juga diajar kepada aku.


Em......tapi aku terfikir,kalau tentang perkara yang aku sebutkan seperti di atas rasa-rasanya ramai yang sedia maklum dan mengetahui, bagaimana pula suami yang membuat sesuatu untuk menundukkan isteri. Adakah perkara itu pernah terjadi?

Adakah kita pernah mendengarnya? Bagaimanakan ianya dilakukan? Kaum lelaki boleh berkahwin empat apa dia hairan dengan seorang isteri. Emmm...itu hanyalah pandangan liar saja.

Apapun kaum lelaki ke kaum perempuan ke janganlah berfikiran cetik selagi ada imam didada janganlah sesekali berfikir untuk melakukannya, sesungguhnya besar balasannya di akhirat nanti, tapi sekarang ni ALLAH dah tak tunggu lagi DIA kasi cash kat dunia.

Wahai suami.... wahai isteri bersabarlah banyak-banyak janganlah melakukan sesuatu yang isteri atau suami tak suka fikir sedalam dalamnya sebelum membuat sesuatu perkara.Isteri syurganya pada suami dan suami walaupun mempunyai kuasa sayanglah isteri dengan seadanya itukan amanah.

Wassalam





0 Luah rasa: