CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

Khamis, 28 Ogos 2008

DIALOG.......DI PASAR AWAM

Hari ni aku ke pasar.....rasanya dah lama aku tak ke pasar....selalunya kanda yang pergi sebelum pergi kerja.
Ini yang sempat aku perhatikan.........

Penjual ayam : Anuar menang.........minyak turun 50sen

Pelanggan Cina : Ah.........sama jer ma.......kalo mau menang cakap per pun boleh

Penjual ikan : Betoilah........lepas menang mampossslah ko

Penjual ayam : Dia tak jadi PM bolehler cakap....tengok kalo dah jadi PM nanti....

Penjual ikan : Siapa pun sama jer.... harga barang tetap naik gak.....yang penting kita mau pembaharuan

Penjual ayam : Tapi.........tengok kat Thailand tu... terok sekarang...huru hara

Pelanggan melayu : ( dengan emosi dan nada yang tinggi ) Buat per pembaharuan....kalo asik berperang jer...sikit-sikit gaduh....pembaharuan kita nak gak tapi jangan ler asik nak berbalah jer..camni tak boleh ler ....bla...bla...bla.....

Pelanggan Cina : Kalo camni awak jer ler menang........( cakap ngan penjual ayam ) nanti harga ikan turun........

Penjual ikan : Ni tak boleh layan ni.... nanti tak jadi jual ikan...

Penjual ikan : Sembilan ringgit........terima kasih.. saya jual...

Aku : Nak masak ape ikan ni eekk...

0 Luah rasa: