CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

Rabu, 27 Ogos 2008

MENANG JUA AKHIRNYA...........

Berita yang hangat di pasaran.....Pilihanraya di Pematang Pauh telah menyaksikan kemenangan berpihak kepada DSAI, dengan mejoriti besar malah lebih besar dari undi yang diraih oleh wakil BN.

Di sini tak perlulah aku menulis angka-angkanya sekali sebab semua blog-blog ada tertera. Izinkan aku menulis dengan lirik dan iramaku sendiri.

Melihat kepada kemenangan DSAI, ternyata DSAI tetap menjadi pujaan hati penduduk Pematang Pauh. Ternyata segala isu-isu hangat yang telah dibangkitkan oleh BN tidak membuahkan hasil. Kedua-dua pihak begitu berkerja keras dan berusaha untuk meraih undi tapi..... segalanya ketentuan dariNya........

Bagi pihak BN yang tewas.........ambil sebagai iktibar. Rasanya dengan menghentam dari sudut keperibadian seseorang adalah sesuatu yang tidak lagi boleh diterima pakai. Pendekatan yang wajar dan lebih berkesan adalah dengan mendekatkan diri dengan rakyat yang memerlukan pembelaan dan perhatian secara langsung.

Cuba cari ruang-ruang yang lompang.... yang terlepas pandang atau yang belum diisi oleh PKR....memenangi hati penduduk Pematang Pauh dan bukan hanya membesar-besarkan isu yang sedia ada.

Kemenangan DSAI membuktikan bahawa beliau berada di landasannya yang tersendiri. Penduduk Pematang Pauh begitu yakin sekali dengan merealisasikan di peti undi. Mungkin ada sesuatu di dalam DSAI yang dapat dilihat dengan jelas oleh mereka, yang masih belum dapat dilihat oleh rakyat di negeri Johor misalnya.......

PERSOALANNYA..........

1. Apakah DSAI akan menjadi PM ke 6

2. Apakah seluruh rakyat Malaysia bersedia berganding bahu bersama-sama DSAI membentuk
Malaysia Baru

3. Apakah DSAI akan menjadi ketua pembangkang yang lebih tegas membangkang

4. Apakah persidangan di Parlimen akan menjadi lebih menarik lagi

5. Apakah ini KEMERDEKAAN yang sebenar

Walau bagaimana pun sekalung TAHNIAH diucapkan kepada Datuk Seri Anuar Ibrahim diatas kemenangannya...selamat datang ke Parlimen.....jalankan tanggung jawap anda yang telah dipertanggung jawapkan.

Datuk Arif Shah Omar Shah kepada anda...hikmat anda masih diperlukan...teruskan berhikmat pada rakyat.

p/s Yang sedang menduduki tempat.... jangan alpa dan leka, kerana kuasa tetap berada di tangan rakyat

1 Luah rasa:

Mohd Kamal berkata...

mesti gamat parlimen masa bajet 2009 nnti..