CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

Sabtu, 24 Oktober 2009

kala hujan


KALA HUJAN
*********

kala hujan mulai menitis

******

oh! dinda jangan menangis

******

kisah cerita kita penuh tragis

******

lepaskan segala rasa yang mengguris

******

terimalah segala takdir yang tertulis

*****

walaupun coretannya penuh sadis

******

kita pernah bersama melukis

******

seribu rasa kenangan manis

******

selamat tinggal duhai kekasih

******

kala hujan lambaian mu penuh sedih...

******



Sajak ni bukanlah hasil nukilan saya, saje jer tulis sebab sejak dua menjak ni cuaca panas jer kat tempat saya ni, kengkadang bunyi guruh berdentam- dentum angin bertiup macam nak puting beliung tapi hujan yang turun tak sampai basah tanah pun.

Mungkin belum ada rezeki hujan nak turun kot, atau awan yang selalu bawa hujan merajuk dengan manusia yang masih rakus memusnahkan alam sekitar. Namun dalam pada itu masih juga menurunkan hujan walaupun hanya setitis dua kerana masih ada lagi makhluk yang hidup di muka bumi ini yang sentiasa bertasbih padaNya.

Di laut, ikan-ikan masih lagi setia pada penciptanya. Di langit masih ada beburung yang berterbangan menyebarkan sayap mengagumi kebesaranNya. Di bumi masih ada semut-semut yang berzikir padaNya. Di rimba masih ada lagi pepohon yang memayungi dan memujaNya.

Hanya setitis hujan mampu mencambah dan membiakkan hidupan yang sujud padaNya.




15 Luah rasa:

Fara berkata...

ingtkan sajak akak...tp best la sajak tu...puitis jer.

ain berkata...

ooohhhh...akak ingat curahan rasa hati naz!!!!

zureen @ mama berkata...

Baguslah bunyi sajak ni..berirama..

LotsOfLove-Pearls berkata...

Salam Kak,
Semalam hujan lebat kat tempat adik.
Memang lebat ar..

*Puisi tu indah dan manis bahasanya..

atie berkata...

Sedap sajak tu kan kak, sudikan ambil award kat blog atie ye kak...

Sunshine in the morning berkata...

indah kata puitis~~
suka**

ehem..ujan2 camnh..bungkus dlm selimut tito..
nikmat..
huhu

ima berkata...

sedapnya bila baca tiap baris sajak tu...puitis.

naz ilyn berkata...

Fara... otak ni dah tepulah fara dah lama akak tak tulis sajak.

ain... bukanlah kak cuma tompang orang punya sajak jer.

zureen... ingat nak tulis sendiri sajak hujan tapi idea tak keluarlah pulak... hihihi alasan yang selamat.

Hisham berkata...

salam ...lame x jnguk blog akak..lawa blog nie...kt tmpt sy nie asik hujan je...k la...tk cre k

Tie berkata...

Kat Ganu ni pun cuaca tak menentu. Kejap panas terik, kejap hujan dan guruh serta kilat sabung menyabung..

Zyma Saad berkata...

Salam Tuan Rumah.....

Alor Star ni baru kejap tadi hujan.....itupun hujan sekejap je. tak sampai 30 minit.
malam2 panas.....huhuhuhu


http://zymasaad.blogspot.com/

naz ilyn berkata...

LOL... bila cuaca panas terik terasa rindu pulak dengan dinginnya hujan.

atie... nanti akak datang ambil yer.

sunshine... masa hujan tido sedap makan pun sedap.

ima... mmg puitis tapi kalau sy yang tulis dah penuh sebakul pujian..hihihi

Hisham... w'salam terima kasih blog kamu apa kurangnya dah berwajah baru nampaknya sekarang.

tie... takut betul kalau guruh berdentam dentum lepas tu ada kilat lagi mmg takut mesti duduk satu tempat berlonggok dengan anak-anak jauh dari cermin.

zyma... W'salam salam perkenalan dari sy terima kasih sudi mengomen di laman sy yang tak seberapa ni... kalau senang datang datanglah selalu :D

LotsOfLove-Pearls berkata...

Dear Kak,
Bila hujan, rindu lak dengan teriknya mentari..

Huhu..

ku tak sempurna berkata...

oh... dekat tmpt sy ni hari2 hujan..
skrg pun hujan.. lebat sgt

naz ilyn berkata...

LOL... tulah manusia namenye tak pernah nak bersyukur... hihihi

kts... alahai napelah hujan tak sampai kat sini mendung jer tapi hujan tak turun-turun.