CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

Selasa, 13 Oktober 2009

kalau nak buat sekejap jer...

Entah kenapalah dari tadi lagi mata aku ni mengantuk tak tentu pasal pada hal baru jer bangun tidur. Ni mesti gara-gara ubat selsema yang aku makan lepas ambil siddiq pukul sebelas tadi.


Tak tertahan lagi rasanya nak mencari bantal entah masa bila aku terlelap pun aku tak tahu sedar-sedar jer dah pukul 12.30 tengah hari. Sedor-sedor jer teringat aku belum masak lagi pinggan yang berlonggok kat dalam sink pun belum berbasuh lagi... tengoklah tu.
Sekejap jer basuh pinggan ni bukanlah lama sangat asal nak buat jer semua ditanggung beres.

Nasib baiklah pagi-pagi lagi aku dah mengemas ngan sidai baju kalau tidak lagilah haru biru. Hari pulak bila dah petang sikit jer nak hujan.

Kita orang perempuan ni kalau nak buat kerja-kerja rumah ni sekelip mata jer kata orang alah bisa tegal biasa. Tengah masak sekali tengok jam dah pukul 1.00 tgh hari, alamak lauk kat atas dapur belum didih lagi shafiqa dah nak balik... ahhh setkan jer 5 minit lepas tu bolehlah ambil shafiqa.Tengok dah siap pun tunggu untuk di makan jer...

Nilah masakan yang paling cepat, ringkas dan yang paling penting anak-anak suka. Potong-potong, campak-campak siap.

15 Luah rasa:

fazemy berkata...

Huwahhhh canggehla dapur. Cam mesin basuh dah. Skrg ni smuanya mudah. Rajin tak rajin je nak buat.

Fara berkata...

kak...canggih tul. klu gini fara pn nk duk rmh jgk le. hihihhi

Tie berkata...

Masak campak2 memang sedap. Err... kaktie boleh perhabiskan semangkuk tu..hihi..

Mak Su berkata...

wow! maksu sukalah menda yang boleh set set timing tu :)

imanshah berkata...

wah masak express tu..saya pun suka kicap2 ni

julietchun berkata...

yg simple tu yg sedap, tambah pulak kalo mkn ngan nasi panas, 2 pinggan laju je masuk,hehehehe

~0~ berkata...

wah...senang btol potong dan campak..trus boleh dimakan begitu saja...

ain berkata...

wahhhh...canggih dapur tu. dapur induksi ke..???

atie berkata...

Suka lah menu akak hari nih.....mask kicap kan

tintaHati berkata...

salam...lama tak kunjung ke sini...apa khabar agaknya...harap semua baik2 aje...

zureen @ mama berkata...

Tugas seharian dirumah kalau nak dibuat memang tak ambil masa yg lama..nak buat atau tak shj soalnya(samalah dgn zureen..he3)

en_me berkata...

rajinnyerrr.. ehehe

chekdenoor berkata...

Salam....

Hendak ...seribu daya
kalau tak mahu... seribu daleh

Chekdee pun kekadang malas sangat nak masak.... tapi kalau tengah rajin tu..... masa sekelubit pun...boleh aje masak 2@3 menu.... kan..kan

ima berkata...

betul tu naz..kalau nak buat sekejap je...apa2 pun boleh jadi...yang pasti hati tu nak buat ke tak nak...

memang, kalau angin rajin tu dtg yang simpel2 pun jadi sedap...

izan berkata...

ilyn,

sedapnya masak kicap tu.. takkan tunjuk aje tak pelawa...

tinggal dirumah pun tetap ada kerja....