CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

Sabtu, 14 November 2009

aku menyanyi....

Gambar ni baru jer masukkan tak sangka pulak shafiqa balik bawak hadiah tempat ke tiga dan hadiah persembahan terbaik tahniah!!.


Cuti hujung minggu ni Shafiqa bawa geng datang rumah nak berlatih nasyid katanya. Geli hati pulak bila tengok budak-budak ni beriye-iye menyanyi.

Dengan gaya tersendiri bersungguh betul, dia orang ni tak sedar yang makcik kat dapur ni sekodeng ikut tingkap.

Mula-mula berlatih kat dalam bila kanda dan anak bujang besar balik jer terus dia orang berlatih kat anjung depan lantaklah kau situ biar jiran-jiran tengok nanti kat atas pentas dah tak malu dah.

Yang saya ni pulak teringat masa zaman muda-muda sekolah menengah dulu. Ada gak masuk persembahan nyanyian solo wakahahaha....... jangan gatal pulak tekak tu bila baca, tak caya ker...??? wahkahkahhahhh.... saya pun tak percaya.

Tapi tak sampai ke mana pun saje jer suka-suka buat persembahan kat sekolah. Selepas jer saya buat persembahan tu esoknya kat dalam kelas setiap guru yang masuk semua sindir saya mana taknya saya ni kalau kat kelas macam ada bertan-tan emas kat dalam mulut.... sekali naik atas pentas menyanyi mana tak terkejut cikgu wahkahkahkahhh...... bakat terpendam cikgu.

Sekarang ni menyanyi kat dapur jerlah tak payah risau dapat laki tua. Anak-anak ler peminat setia saya mana taknya masa kecil-kecil dulu bila masuk buai jer terus tertido dengar saya menyanyi hahaha..... kalau tak nyanyi dipaksa pulak menyanyi tak boleh tido katanya.....

Ada juga sekali kami sekeluarga gi karaoke bersemangat betul anak-anak dan mak bapak anak menjahanamkan lagu gasak ler situ bukan ada orang dengar. Nasib baik ler saya ni tak buang tabiat nak masuk pertandingan nyanyian yang berlambak-lambak kat tv tu. Kalau teringin masuk idola kecil boleh tak agaknya wahkahkahkahhh.


13 Luah rasa:

Tie berkata...

Hehe... sampaikan mamanya terus terkenang zaman dulu, ya....

Kaktie memang tak pandai menyanyi. Pitching lari ke laut!

Kira Ilyn ni berani la jugak naik pentas. Kak tie dulu kena paksa main organ kat pentas. Rasa nak nangis je... ketar dan sejuk satu badan!

atie berkata...

Wah, ada bakat terpendam rupabya kakakku ini.....

ain berkata...

akak pun suka menyanyi, tp nyanyi pelan2 la. malu seh klu hubby dgr ketidak sedapan suara akak.hahaha!

Bunga Rampai berkata...

Sah suara Naz sedap sampai anak-anak tak leh tido kalau tak dengar suara mamanya ... suara mirip sape agaknya? ;)

Salam :)

Mak Su berkata...

maksu terer bab menyumbangkan lagu, ahaks

izan berkata...

ilyn,

tulah ank2 kan.... bila kenang zaman kita rasa mcam nak tukar lirik.."Terkenang semasa dulu...." hehe

zan dulu2 zaman sekolah tak menyanyi.... malu gitu kan.... tapi zan menari..... pernah sekali tengah menari sampai tanggal sampin kelantai.... sape nak jawab tu....hehe

arnamee berkata...

Salam:)

cumelnyer, ada bakat terpendam, sile2 nyanyi skit;p

masuk idola kecik,sah2 lain kalah nati,cian diorg;p

ima berkata...

salam ilyn...tak sangka rupanya ada bakat menyanyi...mesti sedap suara ilyn ni...

[S]itie [B]Um [B]Um berkata...

tahniah

~0~ berkata...

hehehe...penah gak menang pertandingan nasyid...tp zaman suci dulu la...hahhaha

e_ja berkata...

hmm apa kata try masuk af7 tahun dpn?..afundi naz ilyn..ahaks..;)

naz ilyn berkata...

tie... luar jer nampak macam berani tapi dalan hati Allah jer yang tau buat macam takde orang jer.

atie... itu dulu sekarang ni dah padam dah... hihihi.

ain... akak kalau menyanyi kat dapur dah macam buat konsert... hihihi anak yang kecil suara latar merangkap penari kahkahkah...

Bunga Rampai... hahaha!!! bukan anak jer yang tertido bapak dia pun ikut tertido sekali dengar akak nyanyi... takde mirip sesiapa BP.

Mak Su... samalah kita Mak Su... ahakahak...

izan... hahaha!!! bior betul zan... nasib baik bukan kain sarung... seronok bila ingat zaman sekolah dulu ekk zan.

arnamee... tulah sebabnya tak jadi nak masuk... :D

ima... takdelah ima kalau hari hujan tu maknanye lyn lah yang punya keje... hihihi.

Siti... mekasih shafiqa cakap...

~0~... gitulah time suci jer nyanyi nasyid... janji rock!!!

e_ja... ah!! ko eja belum apa-apa dah nak undi akak...

um. masyitah berkata...

Wah Tahniah Shafik,nanti bolehlah jadi artis nasyid recording.abang Hijjaz kan orang Johor.