CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

Isnin, 9 November 2009

perlukan rumah yang lebih besar...???


Bilik Shafiq kat loteng muat untuk dua orang jer...
" oiiii!!! kata nak study minggu depan nak periksa ni apa cite main PS2 pulak.... "

Dari loteng atas boleh nampak dapur kat bawah...

" heyyy... terpaksalah Shafiqa sepanjang hari macam ni kat rumah kecuali kat dalam bilik "



Cuti hujung minggu lepas shafiq bawa kawan sekolah balik bermalam di rumah dan saya memang rasa berbesar hati sangat.

Walaupun ada sikit gusar sebab rumah kami taklah sebesar mana cuma muat-muat untuk kami enam beranak jer takut tetamu tak selesa bukannya ape sebelum ni pun tak pernah dia bawak kawan balik.

Shafiqa pulak bila dengar abang long nak balik bawak kawan terus mencerut muka.... saya tanya kenapa " alahhhh nanti akak tak bebaslah ibu... malu ler. "















16 Luah rasa:

Hisham berkata...

salam kak...rumah banglo kt bkt bruntung byk murah2,meh pindah sni...hehe

um. masyitah berkata...

Salam Ziarah,
bestnya akak...anak-anak ramai dah remaja.Meriah lah rumah.

ain berkata...

akak pulak, hubby tgh tak de ni, rumah atas langsung tak cuit. semua dok bawah aje.

ima berkata...

kalau ada kemampuan tak salah memilikinya...hehehe

Fara berkata...

bestnya...anak ramai. meriah rumah kan. akak nk upgrade rmh lg besar...kena tambah ahli kuarga baru laaa. hihihihi

zureen @ mama berkata...

Mcm seronok tengok bilik dekat loteng..

Bila byk anak2 kat rumah memang meriah..

Tak sabar tunggu musim cuti sekolah..

LotsOfLove-Pearls berkata...

Salam Kak..
Kalau bajet okey, teda hal kalau nak pindah. Lagi besar lagi besh.
Hehe..

*Rasa nak temankan jer anak kak mian ps..
hehe..

zue berkata...

mmg perlu rumah besar. lebih2 lagi bila sedara kat kg dtg bertandang. barulah kita rasa yg rumah kita ni sempit.

ada kemampuan apa salahnya.

INTAN RH berkata...

Comel dan cantik umah Naz..tp klu ada kemampuan, elok gak beli yg beso lg, kumpul harta xpe..

Tie berkata...

Ilyn.. budak2 ni cepat besar.. Kira okaylah tu. Nanti bila masing2 pergi asrama, ke u..dan start kerja... rumah akan kosong semula.. Kejap je tu... Esok2 bila dah berkeluarga, tinggallah Ilyn dan suami, macam mula2 kahwin dulu, hihi...

Bunga Rampai berkata...

Rumah besar atau kecil bukan soalnya. Yang penting kedamaian dan kebahagiaan penghuninya.

Salam Naz :)

izan berkata...

ilyn,

tular kata.... ank2 makin besar makin berubah sikap dan kesukaannya. tambahan izan yg cuma 2 orang ni.... yg besar dah macam org dewasa.... kemana2 jarang nak bersama lagi. dari berempat kadang2 kemana2 berdua aje.... dah 2-2 x nak ikut.... huhu

izan pun memang suka kalau ank bwk rakan dtg rumah.... boleh kenal anak siapa, dengan siapa... walau adakala terlepas pandang.

Mak Su berkata...

it's an idea utk dptkan rumah lagi besar utk keselesaan semua, tapi susah jugak ek.... kena buat partition kot :)

hans berkata...

xpernah bawa kawan2 balik umah tapi selalu pergi rumah diorang
hahahaha

naz ilyn berkata...

hisham... w'salam alahai sham kalau bkt brutng tu kat belakang rumah jer dah lama akak pindah... jauh sangat.

um. masyitha... w'salam meriah tu mmg meriah tapi tangan ni tak pernah menang... asik mengauh(masak) jer.

ain... tulah loteng atas tu mmg tuan dia jer yang naik sy mmg malas nak naik atas lantak ler situ.

ima... insyallah kalau ada rezeki.

fara... alahaiii nak tambah anak lagi cukuplah apa yang ada... tak larat fara hoiiiii.

zureen... buat loteng ni sebab nak jimatkan kos dan ruang.

LOL... jommm temankan anak akak main dia bosan main sorang-sorang tu yang bawak kawan balik.

zue... betul tu!! nasib baik ler keluarga kami suami isteri belum besar lagi jadi sedara-mara jarang datang rumah... keluarga mertua pulak dekat jer kalau datang balik hari.

INTAN RH... mmg dalam perancangan kak cuma belum cukup modal lg.

Kak tie... terfikir juga macam tu kak tie manalah tau kalau dah tak larat nak jalan kalau umah kecik ni nak ke dapur ke atau nak ke bilik air ke dekat sikit... tapi fikir pulak bila nak menantu (cehwa-chewa)nnti sempit pulak...

Bunga Rampai... tepat sekali bersyukur apa yang kita miliki dah berusaha untuk yang lebih baik.

izan... hiii zan! betul cakap zan kita boleh kenal sapa kawan anak kita... kat umah ni yg 6th dah mula tak nak ikut nak tinggal kat rumah main dengan kkwn atau tengok tv tapi kena paksa juga... yang besar pulak tak boleh tengok ibu dia start kereta nak mengekor jer.

Mak Su... nak buat partition pun dah tak boleh lagi dah mak su nanti dah jadi macam reban ayam pulak..hihihi

naz ilyn berkata...

hans... akak lebih rela anak bawak kawan dari dia gi rumah kawan... sekurangnya boleh juga akak pantau dan kenal sapa dan anak sapa.