CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

Selasa, 15 Disember 2009

cari peluh...

Alamak dah pukul 4.30 ptg...azan asar pun dah berkumandang....n3 baru belum buat lagi asik tertangguh-tangguh jer...

Ingat petang ni lepas asar nak gi cari peluh sikit....nak gi jogging keliling kampung sana. Dari mula cuti sekolah sampai ler sekarang ni baru dua tiga hari jer dapat gi jogging geram betul.

Cuti sekolah ni asik kat dapur jer masak makan... masak makan... macam mane ler tak bertambah montel lagi gebu...hehehe.

Jom layan saya berjogging....

dah siap ni jommm....

1 malaysia...jaga-jaga amoi depan ada taik lembu....hehehe.

Saya jogging bukan kat trek tapi kat tepi kampung sebelah taman perumahan saya....seronok gak tiap-tiap petang ramai datang berjogging tua muda dari kaum india, cina, melayu, nyona ngan apek tua pun ada.

Yang ronda-ronda naik motor, naik kereta sampai ler yang saje jer duduk lepak.


yang mancing pun ada...


alahai...gelap pulak gambo ni sejak hanset masuk dalam kolam ikan keli aritu terus blur jer...


Kat sini sebelah kiri sungai sebelah kanan ladang kelapa sawit dan kampung....jadi pemandangan memang segar dan sejuk mata memandang. Lembu pun banyak gak...hehehe.

Masa jogging tu pakai baju kaler merah bila nampak lembu terus rasa seram...pulak lembu tu macam suke jer ngan kaler merah...tenung punya ler lama...saya dah ready langkah seribu ni mane ler tahu dia nak berkenalan ngan saya.


Hah!!! tenung...tenung aku nak ambik gambo jer lahhh.... posing elok-elok jangan buat kek tau...

Ada banyak lagi kat sana tuuu....heyyy!!! lembu ko kejar ler aku biar laju sikit aku lari biar hilang lemak aku...dah lama sangat dah aku simpan ni....cepat lerrr....



10 Luah rasa:

ain berkata...

bestnya dpt jogging sekitar kampung. tentu selamat dn udaranya nyaman!! kat sini nk jogging pun takut, takut kena ragut.

e_ja berkata...

best jgk jogging smbil kluarkan peluh ni..lagi2 smbil2 pusing dan mkn angin dlm kg..best2..smbil2 tgk2 lembu lg..hehehe..

ima berkata...

wahhh sambil berjogging sambil snap gambar,memang best dan meriahkan...siap ajak silembu kejar dia lagi...hehehe

Tie berkata...

Ooo... kak tie dah lama tak jogging.. asyik berlengkar je kat rumah, hi hi.....

hisham berkata...

salam kak..wah..jogging ye..tp tmpt akak best..kalo kt tmpt sy ni..abuk byk..pokok2 pn xde..abg x join ke..??

zureen @ mama berkata...

Bagus juga sesekali keluarkan peluh..

Jangan pakai baju merah..takut kena kejar lembu nanti..

izan berkata...

ilyn,

kenapa ambik gbr cek embu tu... kita anti tau... ni dah abis raya haji... pagi lepas dah dengar bunyik dia mengembok tau... huhu kesian tanaman kat belakang rumah zan tu tau... tak pernah sempat nak keluarkan hasil lagi....

seronoknya klu dapat join....

naz ilyn berkata...

ain...kes ragut ni sekarang makin menjadi-jadi...buat kita takut nk keluar...

eja...hehehe lembu mmg banyak taik lembu pun banyak..

ima...eksen jer tu ima padahal takut...nk ambik gambo pun dh seram takut dia kejer...

tie...mmg melingkar jer kat rumah kumpul lemak...lama2 risau lak.

hisham...klu ada masa kita org gi sekeluarga tp...

zureen...kebetulan lak aritu pakai baju merah bila terserempak jer ngan lembu terus terdiam pulak lembu tu lg jauh dah tenung lain macam jerr...

izan...hehehe sorry ler izan tak tau lak izan anti ngan lembu...dia punya taik izan bertomok-tompok...sambil jogging sambil cuci mata tengok lembu buang air ngan buat kek..hahaha.

~0~ berkata...

lama sudah aku x berjogging

naz ilyn berkata...

~0~...kalau ikutkan ati mmg malass tp lama sangat tak berpeluh...naik risau lak...