CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

Selasa, 1 Disember 2009

tulang empat kerat...

Cuti-cuti sekolah macam nilah peluang terbaik untuk merasa tulang empat kerat anak bujang kat rumah. Kalau hari bersekolah memang tak merasalahhhh.... dari tengok dia asik buang masa ngadap pc lepas tu ngadap tv pulak, lebih baik suruh dia cabut-cabut rumput.


Bukan selalukan tengok anak bujang nyampu sampah macam ni.... ibu siap cekak pinggang lagi

" Ada lagi tu yang tak bersih.... kat sini ada lagi, tu pun ada lagi, bersih-bersih sikit buat keje tu..." hehehe

" Susah ler * bu * nak cabut rumput ni, pendek sangat.... "

" pakai cangkul ler kalau susah nak cabut..."


" Jangan ler ambik gambo * bu*...."

" Alahhh.... ambik gambo kaki jer muka ko pun bukan suci sangat pun...." hehehe


" Lepas bersihkan kat depan, kat belakang pulak tau, cabut dulu rumput lepas tu sapu sampai bersih..."

" Bu!!! dah siap dah...."

" heyyy!!! belum bersih lagi tu...". Ambik gambo lagi, senyap-senyap dari tingkap dapur.... hehehe.

Nak kena suruh ler baru nak buat kalau tak dia buat muka selamber jer. Tapi ibu dia jugalah tukang penyudahnya. Kalau dia yang buat keje memang tak senonoh belum boleh kalahkan ayah dia buat keje.








21 Luah rasa:

Sulamankasihabadi berkata...

salam..

rajin ye dia..huhu..

LotsOfLove-Pearls berkata...

Hahaha..
Nakalnya Ibu..
DAri celah tingkap pun siap amik pict..
Hehe..

Best gak buat keja ni sekali sekala..
Kat kg dik pun selalu buat gak..
Hehe..
Tapi xde IBU yang amik yg amik pict..
Ngee...
Happy December Sis

Mak Su berkata...

caiyuk! caiyuk!

berusaha! (sora katun)

Siti @ nurie berkata...

bila cuti sekolah, mesti mak bapak yg pening sbb risau anak2 buat hal...tapi yg best nyer, leh buat kerahan tenaga...ha ha ha

miEz haNeM berkata...

rajin..
anak sape la tu:)

e_ja berkata...

wahh bagus..harus sesekali kita ajar nak eksesais buat keje2 luar rumah ni..disamping lebih menyihatkan bdn..dpt juga kurangkan beban keje kita sikit kan..hehehe..

Hisham berkata...

salam aidiladha kak...ank2 pn dh bsr,,rajin plak tu...hehe..nti x lame lg leh smbut mnantu...k la kak,tk cre

pB berkata...

rajinnyerrrrrrr

julietchun berkata...

dia tau gambarnya di tepek kat blog?
budak lelaki kalo pegang penyapu mcm pegang cangkul, keras semcm,hehehe.

naz ilyn berkata...

Sulamankasihabadi... w'salam... abis kalau tak buat nak kena...hehehe.

LOL... nilah cerita seorang ibu yang takde keje oppsss!!! snap sana snap sini emmmm.... apa cite n3 arini ekk... hehehe.

Mak Su... emmm!!! berjaya!!! mengarah anak...hehehe.

siti... tulah bila lagikan nak suruh-suruh...

hanem... anak pakcik ngokngek kepala kemek...hehehe (jangan marah bang long ibu gurau jer..)

eja... sakit mata ni tengok dia asik melangngok jer sesekali kasi dia buat keje... rumput pun takde.

hisham... ishhh!!! kamu ni lama lg akak nak bermenantu... tu badan jer besar umur kecik lg.

pb... tu rajin ada maksud tu...

julietchun... dia dah tahu beno peel ibu dia kalau dah snap sana snap sini tu dah takde keje lainlah nak tepek kat bloglah tu... tapi dia tak tahu akak dah tepek pun sebab dia kat asrama periksa darjah khas sekolah agama.

Fara berkata...

rajinnya anak bujang akak. pas ni tunjuk anak dara plak tolong ibu masak ke ngemas ke...?

dpt la ibu relax ye...ada "bibik" kat rumah tu.

izan berkata...

ilyn,

haiiiittt... bukan ke ibu dia men cekak pinggang kamera sorok belakang.....

tu lar sibujang-bujang ni...kalau tak di bisingkan tak merasa nak dia tolong kita.... tapi tetap gak nak tangan maknyer menyudahkan...

naz ilyn berkata...

fara... alah sama jer fara... bukan senang nak arap tulang empat kerat budak-budak ni sekali dua kali bukan nak gerak dah tekak besar baru nak gerak... aummmm jadi singa baru semua tembiar buat keje..hehehe.
yang anak dara mmg sah kat dapur, mengemas dan sidai kain nak tunjuk kena pakai tudung pulak leceh sikit.

izan... betul tu izan... senyap-senyap jer ambik gambo...
budak ni buat keje ikut suka dia jer izan... sakit mata kita tengok mmg kena sentuhan ibu dia juga penyudahnya.

fazemy berkata...

Budak2 biasalah..cuba klw sogok dgn hadiah metsi laju je dia buat.

hans berkata...

simen kan jer rumput2 tu
senang citer

ima berkata...

salam ilyn...

amboi..rajinnya anak bujang dia..samalah dgn kita,time cuti2 macam nilah nak melatih anak buat kerja rumah...lelaki pun tetap kena buat...hehehe

AL-BIMA SAKTI berkata...

salam,

elok juga mengisi masa... drp duduk saje-saje...

ku tak sempurna berkata...

bagus bagus bagus...

anak2 teruna ni memang perlu diajar buat kerja..
klu tak, malas bukan main

.
.


errr... kak..
klu si bujang tu dah abis cabut rumput, suruh la dia dtg cabut rumput kat umah saya plak...


hihihi

~0~ berkata...

heheheh...

kes dera ke nie...hahhaha

zue berkata...

aha tu baru anak jantan. bekerja dgn tulang empat kerat. ada empat ke? hihihi.

Tie berkata...

Uwaaa........

Ibu berjaya jadi mandur rupanya...hehe...

Kak tie ni susah nak suruh budak2 tu. Satu kerja pulak nak tengok mereka siapkan dengan sempurna. Sabor aje laa...