CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

Ahad, 7 Disember 2008

.... bahana cinta ....


Cinta anugerah Illahi
Dari mata turun ke hati
Mata terpana berdetiklah hati
Cintai diri sebelum mencintai
Mencintai.... dicintai
Bukan seharusnya memiliki

Cinta milik Allah
Hadir dan pergi itu miliknya
Diberi kita nikmati
Diambil kita pasrah
dalam diri berserah dan berdoa
Agar yang pergi berbahagia
Moga yang mendatang lebih sempurna

Padanya jua kita berserah
Agar ditemukan yang soleh soleha
Yang berlalu biarlah sudah
Cinta yang baru biarlah bercambah

Cinta membuat diri terseksa
Cinta buat manusia berdusta
Cinta membuatkan isteri berkorban apa saja
Cinta membuatkan dia merana

Jodoh itu rahsia Allah
Oleh itu jangan mengalah
Mungkin belum waktunya untuk kau bercinta
Allah hendak menguji pada umatnya yang dikasihi
Jangan kau terlalu mencari
Nanti kau yang tersungkur sekian kali
Jangan alpa mencari cinta
Kerna cinta mainan manusia
Carilah ia dalam diri kita
Kerna kita ada penciptanya
Semua itu ketentuanNya yakin pada janjiNya
Pasti damai dijiwa....

nukilan: naz ilyn

Hati tergerak untuk merangkumkan segala coretan yang telah saya tulis di ruangan komen teman-teman... jadi mungkin ada yang pernah terbaca sebahagian darinya.

Sudah sekian lama keinginan untuk menulisnya saya pendam setelah saya terbaca mengenai permintaan terakhir dan mendengar nyanyian dari penjara dan ada lagi beberapa kes jenayah yang pada dasarnya berpunca dari cinta yang tak kesampaian dan juga rasa cemburu.











13 Luah rasa:

BurungBelatuk berkata...

kerana cinta orang bleh 'buta'...dan sememangnya ramai yg buta...

~mardihah~ berkata...

erm.:).kerana cinta...kenal pencinta...kerana cinta kenal rasulnya.
Bahana Cinta ni kadang-kadang buat kita jadi nanar sahaja..kan? tapi mencintai Ilahi itu yang hakiki..

Raikan Cinta

naz ilyn berkata...

BB...

butakah cinta...
atau kita buta kerna cinta
cinta yang membutakan kita
dik kerana nasfu menguasai minda

p/s: pencarian yang hakiki..

`````````````````````````````````````

dihah...

kenal pencipta kenal rasulnya
cinta manusia sementara...

p/s: cinta sesama manusia... menutut rasa kemanusian...

--{-@ Zaity @-}-- berkata...

Cinta oh Cinta... hermhh..manis & pahit, sedap & sakit, suka & duka.. Hrmhh... Dunia..dunia.. Cinta kpd Ilahi lebih bermakna...

ghost_MaR berkata...

salam ziarah ...
Seram sangat ker rumah saya tuh ???
baca ayat qursi ler kalau seram ...
hahaha ...

naz ilyn berkata...

zaity...

cinta... macam-macam ada
tepuk dada tanya selera
pilih saja man suka
kalau nak bolehlah rasa

p/s: ikut rasa badan binasa...

`````````````````````````````````````

mar...

seram... saja jer gimik nama pun antoo kan...

p/s: antoo fighter... best kot

CerminDiri berkata...

salam kehidupan,

cinta melahirkan segalanya.
mari raikan cinta al-khaliq.
(jangan marah kak dihah)

ku tak sempurna berkata...

akan ku ikut katamu...
mungkin belum waktu utk ku bercinta..
jangan terlalu mencari...
lebih baik aku menanam cinta dgn penciptaku kan?
pasti aku takkan kecewa...

:D
salam aidiladha

naz ilyn berkata...

cermindiri...

ayuh raikan cinta... cinta pada yang Isa... sesamalah kita

p/s: cinta tak kenal siapa...

`````````````````````````````````````

kts...

cinta datang tanpa diundang
datang tiada siapa menghalang
sabar dan tenang
ia pasti datang

p/s: tiada rugi cinta padaNya

teddi berkata...

wow telah lama saya tak hadir ke blog saudara dan masih tepaku membaca puisi saudara

naz ilyn berkata...

teddi...

mane menghilang lama tiada kabar berita... rasa rindu ler pulak... kalau adik suka akak pun gembira...

p/s: jangan mudah berputus asa... buat apa yang kita rasa gembira.

Unrestmind berkata...

salam naz...slmt hari ry qurban...ade lembu melarikan diri x...sori la lari dri tajuk....k la..wasalam

naz ilyn berkata...

unrestmind...

selamat hari raya korban juga... lembu-lembu semua telah selamat dikorbankan...

p/s; arini masak daging kicap... nyammm