CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

Khamis, 4 Disember 2008

SAHABAT

Buat semua sahabat maya....


Bintang malam jadilah sahabatku
Lewat pancaran sinar lembutmu
Katakan bahawa dia sahabat terbaikku
Atas setulus senyuman manis

Kebaikan lewat mimpi

Untuk berikan kekuatan

Dalam setiap langkah dan cita-cita

Sahabat bukanlah MATEMATIK
Yang dapat dihitung

Bukan EKONOMI
Yang menerap untung rugi

Bukan juga MAHKAMAH
Yang dituntut oleh undang-undang

Tapi sahabat adalah SEJARAH
Yang dapat dikenang sepanjang
masa.....

17 Luah rasa:

Tie berkata...

Beruntunglah jika kita punya walaupun seorang sahabat.Sahabat adalah teman menangis dan teman ketawa.

Sahabat membantu kita dalam memperbaiki diri dan sahabat menerima kita seadanya...

naz ilyn berkata...

Salam...

Betul tu... tapi apakah bisa bertemu sahabat yang sudi menemani ketika tangis duka...

p/s: kanda ler sahabat sejati suka duka tangis ketawa...ummahhh

faridmw berkata...

salam...
sehabat itu pendorong kita.. baik ahabat kita, maka baik juga lah kita..

naz ilyn berkata...

Salam...

ibarat kalau kita bersahabat dengan saudagar minyak wangi... sedikit sebanyak bau wangi terlekat juga kat kita..

AL-BIMA SAKTI berkata...

salam,
sahabat adalah hadiah
yg bakal bertakhta sejarah...

naz ilyn berkata...

albima...

hanya ingatan yang terpahat dalam lipatan sejarah mampu dikenang sepanjang hayat...

p/s: salam sahabat...

::dazzLaila:: berkata...

salam dari sahabat..
jum jengok umah kite..

kuIna Jentayutiara berkata...

salam persahabatan... moga utuh ikatan!

Qaseh berkata...

mencari erti sahabat menag mudah, tapi mencari seorg sahabat amat sukar sekali...sahabat senang memang mudah...namun sahabat duka?...

ku tak sempurna berkata...

harap2 sahabat bukan lah sejarah buruk yg menghantui smpi bila2
:D

tasikmerah berkata...

kau nak ke kawan dgn aku?

:)

BurungBelatuk berkata...

sahabat,kawan dan rakan ada bezanya....antara sedar atau tidak jer...

naz ilyn berkata...

laila...

salam sahabat jua bertandang... nak datng menjengah ler ni... sediakan apa-apa yang patut... ayam golek ker nasi berani ker...

`````````````````````````````````````````

jentayu...

salam sahabat jua...
biar utuh seteguh gunung kinabalu
biar mewangi seharum kasturi
sahabat baru datang menumpang lalu
agar bertaut di sanubari

MAZEMIE MAZ berkata...

Slam.

Sahabat yang baik berfaedah
Sahabat tk baik bermasalah.

naz ilyn berkata...

Qaseh...

pandai lidah menyusun kata-kata
bagai terluah segala makna
bukan mudah mencari sahabat sejiwa
yang ada banyak yang berdusta
tapi masih ada yang tulus rasa
dicelah-celah ribuan kaca

p/s: tak semudah yang di kata... tapi ada...kene cari pakai kacamata.

````````````````````````````````````

kts....

buruk dan baik tetap menjadi sejarah... tapi yang ingin lebih dikenang adalah sejarah yang indah dan manis untuk diingati selalu..

p/s: manis bagai madu... pahit macam hempedu...

```````````````````````````````````

tasikmerah...

perhh... soalan apaker itu..?? dengar sini aku nak berbunga bahasa... tonasi ikut suka...layannnn

siapakah diri ini
di celahan sang pelangi
bagai tiada warna menyelubungi
hadir tanpa disedari
sedang diri mencari-cari
adakah teman menghampiri
berkongsi bicara nan sepi
bersama melaskar pelangi

p/s: sebagai tanda benih sahabat telah tersemai...hehehe

```````````````````````````````````

burungbelatuk....

burung kakak tua hinggap di jendela
nenek sudah tua giginya tinggal dua

tak sedar ler pulak... burung kakak tua dengan belatuk kan banyak bezanya... hehehe

p/s: sahabat, kawan dan rakan sama tapi tak serupa... ada tapi sukar dijumpa...

```````````````````````````````````

mazemie...
wasalam...

sahabat bagai kanan dan kiri
bagai tangan dan kaki
bagai hujan dan pelangi
saling utuh mengutuhi ( betul ker base ni...)

p/s: salam sahabat...

PeminatJutawanMalaysia berkata...

sahabat skrg susah nak jmpa...kalau dpt sorang pun dah cukup dah...

naz ilyn berkata...

pjm...

kata orang kawan biar seribu... tapi sahabat susah nak jumpa.. dapat satu dah kira ok ler...

p/s: nak jadi satu dalam seribu...