CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

Ahad, 15 Mac 2009

perkara merapu yang aku buat....

kartun kesukaan kami sekeluarga


Aku nak buat n3 baru tapi.... hari-hari ku terlalu sibuk. Sibuk di dapur sampai tak kering tangan... dari awal pagi bangun buat sarapan jejemput ikan bilis cecah sambal belacan.... janganlah pelik jejemput cecah sambal belacan sedap woo... kalau nak rasa bolehlah cuba.

Tak berapa minit buat sarapan kena masak pulak untuk makan tengah hari... kanda balik dari pasar bawa ayam yang dah siap cincang. Nak masak apa agaknya ayam ni... tanya budak-budak kat rumah dia orang suruh masak ayam masak merah lauk kesukaan anak-anak aku.

Selalunya aku masak sekali jer... malam tinggal hangatkan jer... malaslah nak masak dua kali sakit tu kaki berdiri lama-lama memasak.

Basuh baju pun banyak penuh satu ampaian dua kali basuh... mana tidaknya sekali balik bawa baju kotor satu bag... mentang-mentanglah nak balik cuti dia hentam satu minggu tak membasuh... hampeh betul budak ni... malas diabis-abiskan.

Hari ni aku kena dera dengan anak sulung aku... dia paksa aku main PS2 dengan dia... aku nak kemas rumah... nak nyapu, mop, sidai kain pokoknya banyak lagi kerja rumah aku yang belum siap... dia paksa juga... dia cabar aku macam-macam... cakap aku takutlah main dengan dia... tak pandai mainlah... dah tak terrelah... isshhh mana boleh jadi ni.

Terbakar rasanya... aku terus lupakan kerja rumah yang masih terbengkalai tu haiiii... terjebak aku... harap-haraplah jangan sampai kanda aku balik dari buat urusan dia. Kenapalah dia tak nak ajak adik dia yang lain... kenapa nak ajak aku gak. Dia belum tengok lagi skill aku hihihii...

Dia tanya... ibu nak main game apa... aku kata game kereta... mentang-mentanglah aku pandai bawa kereta... ada lesen tau... tengok ni ibu nak main... ha ha ha

Sekali aku main asik terbabas jer... anak aku yang 6th ketawa terbahak-bahak... betuah punya budak dia ketawakan aku. Tak per... aku tukar game gaduh-gaduh... dragon ball.

Kali ni aku tak kasi can... segala punat aku tekan... entam saje lah janji aku boleh menang... aku nak siapkan keje aku ni...

Aku belasah dia cukup-cukup... akhirnya.... aku menanggggg.... ha ha ha.... aku ketawa besar.... anak aku 6th yang lagi tadi tak jemu-jemu menyokong dan tukang ketawa... pun ketawa besar... ibu menangggg siddiqqq.... ibu menanggg sambil peluk dia.

Aku terus bangun dan tinggalkan anak sulung aku termenggu-menggu... ha ha ha padan muka baru tau siapa ibu kamu ni... ha ha ha.

28 Luah rasa:

Fara berkata...

Best, sesekali melayan anak mcm tu...hihihi br dia tau sape ibu dia kan??

naz ilyn berkata...

fara...
tulah pasal... dia asik mengajing jer selagi tak layan dia main game... hahaha baru dia tau...

atie berkata...

Salam..haha sekali sekala sonok juga main dengan anak kan. Ingat ibu dia tak terer kut....

ain berkata...

anak akak yg lelaki tu pun kaki ps2. akak x pernah main. tak reti la. x suka pun ye gak.

Zureen berkata...

Mesti akak rasa bangga sbb menang dlm game tu..he3
Bagi zureen susah bebeno nak control punat game tu (kekanan,kekiri,atas ,bawah)..iskh payah gak...

julietchun berkata...

masa main game tu kaki tangan tak terangkat ke? Mana ler tau kot terikut sekali menendang, mengkarate anak sbb tu akak menang,hahaha.

nurdaniella berkata...

salam naz, hehe.. sesekali layan anak, best kann.. jeles pulak rasanya..

guru_cikgu berkata...

Tak merapu kot....kekadang kena tunjuk kita lebih terrer dr depa....baru depa tau....mak pak depa pun hebat.......

LotsOfLove-Pearls berkata...

Hahha Kak..
terhibur plak LOL baca n3 akak neh..
syok jugak erk kalahkan anak..
huhu..
jom ar main ngn LOL plak kak..
huhu..
Lupakan sumer keja rumah..
haha..
kang Kanda datang, ajak Kanda main sekali.
ngeeeeeee..
Kak,
Thanx beri kekuatan kat LOL hari tue.
Thanx coz bersama-sama LOL.
Thanx kak..

ku tak sempurna berkata...

aku mmg fail klu main game...
cepat gelabah... menjerit2... sumer brg jatuh...

hehehehehe... mmg tak sesuai klu mak mertua tgk :D
ehhh silap... bakal mak mertua :D

naz ilyn berkata...

atie...
dia dah bosan takde kawan nak main... adik-adik dia semua tak nak layan dia main... tu yang nak ngacau kita pulak...

naz ilyn berkata...

ain...
sy pun tak pandai main tulah pertama kali... tapi sebab dia exsen sangat tu semangat nak kalahkan dia... padan muka... hahaha

Suzi berkata...

hihihi...baru tau langit tinggi ke rendah ye...

anak2 saya yg sulung tu pun kaki ps2...nasib baik dah rosak...dan kami tak naklah beli lagi. sekarang main games kat PC..tu kadang2 berebut dgn dia nak guna PC hihihi...

naz ilyn berkata...

Zureen...
payah mmng payah zureen tapi semangat nak kenakan dia berkobar-kobar tu yang hentam saje lah.... tak sangka pulak boleh menang... hehehe

naz ilyn berkata...

julietchun...
tak terangkat.... kalau semua terangkat... lama dah menang... 2-3 hari ni akak senyum jer...hehehe

naz ilyn berkata...

nurdaniella...
w'salam... seronok tu mmng seronok... tapi malas nak layan tak jadi keje kita ni kalau dok asik melayan dia jer...

p/s: kalau anak akak yang kecik tu dah besar sikit dah boleh dah buat kawan... masanya akan tiba.

naz ilyn berkata...

guru_cikgu...
ha ha ha... betul betul betul biar dia tau kita pun boleh main gak cuma malas jer nak tunjuk...hihihi

naz ilyn berkata...

LOL...
jommm kita layan main game... nak main game apa..?? takper LOL punya pasal akak kensel semua keje rumah... hihihi

p/s: sesama... suka tengok kamu kembali ceria semula.

LotsOfLove-Pearls berkata...

Haha Kak..
Ble jer..
Nak main game MARIO..
Haha..

Tak pe kak.. sementara nunggu LOL main kak leh siapkan sumer keja..
ngeeeeeeee.. Tapi LOL kaci chan akak main dulu..

**Thanks Kak..
LOL tersenyum plak baca coment2 nie..

naz ilyn berkata...

LOL... ko kalau ajak main suka jer...hehehe sebelum akak main... ko main ngan anak akak dulu lah... lepas tu baru boleh main dengan sifu ni... ha ha ha

naz ilyn berkata...

kts...
hehehe... tersasul ker... apa salahnya kalau mak mertua tengok... baru dia tau penangan kamu...

naz ilyn berkata...

Suzi...
dulu sy pun macam tu gak selepas PS1 dia orang rosak... kalau cuti sekolah mmg takde can nak ngadap komputer...

nurdaniella berkata...

naz, datang ambil award kat rumah akak yer..

Qaseh berkata...

wah..terar ler kak lyn...lepas nih leh ler joint main bola plak...heheh..

Mak Su berkata...

maksu mmg tak reti main game kereta, mesti terbabas sajork :p

naz ilyn berkata...

nurdaniella...
award dengan tag ker...?? iyelah nanti saya ambik yer...

naz ilyn berkata...

Qaseh...
sha... akak tak pandai main game bolalah... belum belajar lagi

naz ilyn berkata...

Mak Su...
samalah kita... bawak kete betul pandai ler... tapi bila main game kete susah nyer... emmm pelik betul.