CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

Sabtu, 7 Mac 2009

Mari Bersenandung... tanya sama pokok

haiiilah pokok berapa punya lamalah kau dah duduk kat sini...


Tanya sana pokok
apa sebab goyang
nanti jawab pokok
angin yang goncang
tanya sama langit
apa sebab hujan
nanti jawab langit
tanyalah awan
awan nanti kata
aku kandung air
sampai tempat sejuk
aku pun cair
tengok dalam air
nampak bayang-bayang
campak satu batu
bayang pun hilang

Tanya sama hati
apa asal sayang
adakah tandanya nampak di pandang
kumbang rayu bunga
bulan dan bintangnya
punya tanda tanya
hubungan mesra...

Tanya sama hati
pernahkah merindu
ingat masa lena
apa mimpimu
masa berjauhan
apa nan dikenang
bila difahamkan
itulah sayang...

kuntuman kasih
tak mungkin kembang
andai jemu menanti rindu
jambangan mesra tentulah layu...

P.Ramlee & Normadiah
Itulah Sayang

36 Luah rasa:

julietchun berkata...

tanya sama poket
apa sebab kempis
nanti jwb poket
duit dah abis,hik,hik.

kuIna Jentayutiara berkata...

klu pokok tu memjawab sy cabut lari la...

ku tak sempurna berkata...

tanya sama pokok,
apa nama hang,
nanti jawab pokok,
pokok mempelam..

:D

teringat pokok mempelam kat ipoh... banyak buahnya :P

naz ilyn berkata...

julietchun...
tak tanya pun...ahak ahak
akak dah tau ko memang kuat peabis duit...:D

naz ilyn berkata...

kulna...
ha ha ha... kalau akak lari saya pun ikut lari samalah... jommm lariiiii

azza_irah berkata...

Tanya sama hati
apa asal sayang
adakah tandanya nampak di pandang
kumbang rayu bunga
bulan dan bintangnya
punya tanda tanya
hubungan mesra...


penuh makna tersirat kak...
nostalgia betul lagu2 begini..

Tie berkata...

Kih kih kih...teringat crita PRamlee tu...memang best :)

nurdaniella berkata...

salam naz, pagi2 dah suh akak nyanyi yer.. layannn..

Zureen berkata...

Best plak bila dpt baca lirik lagu2 lama ni..

ima berkata...

alamak! nak kena nyanyi?...baca lirik boleh le...hehehe... suka lagu ni penuh maksud yang mendalam...

Suzi berkata...

terbayang2 p.ramlee nyanyi...

ain berkata...

yom nyanyi ramai2...

SRISUFI berkata...

tanya sama malam
mana senja hilang
nanti jawab malam
aku dah datang
tanya sama malam
apa sebab terang
nanti jawab malam
adanya bintang


hehehe...

best juga lagu ni kak.

arryani berkata...

Tanya sama Ilyn
Apa sebab nyanyi
nanti jawab ilyn
aku pun sunyi...heheh

iNsaN BiaSa berkata...

wow sis..i like this song...teringat citer ANAKKU SAZALI...

naz ilyn berkata...

kts...
hehehe... tak kan ko tak kenal pokok mempelam macam mane... masih mau tanya.

p/s: mempelam ipoh mali memang best.

atie berkata...

wah, syoknya bersenandung ngan pokok...heh heh

naz ilyn berkata...

azza...
ni akak nyanyi untuk azza dengar tau...

tanya sama hati
pernahkah merindu
ingat masa lena
apa mimpi mu
masa berjauhan
apa nan dikenang
bila difahamkan
itulah sayang...

p/s: azza boleh nyanyi bila cik abang bertugas jauh tinggalkan azza keseorangan.:D

naz ilyn berkata...

kak tie...
lagu ni nampak simple tapi penuh makna dan menyentuh hati...

p/s: suka dengan lakonan dan nyanyian p.ramlee

naz ilyn berkata...

nurdaniella...
jom kita layannn... rangkap yang atas tu tanya sama pokok anak-anak pun suka nyanyi.

ain berkata...

salam Naz...selmt menyambut Maulidurrasul utk Naz sekluarga!

noorlara berkata...

tapi zaman le ni tak bleh tanye jek kena siasat sama takut jawapan tu bohong belaka hihihi

naz ilyn berkata...

zureen...
membuai perasaan dan seronok juga.

naz ilyn berkata...

ima...
alahhh nyanyilah sikit... mesti baca lirik sambil nyanyi tu...

naz ilyn berkata...

Suzi...
lagunya mendayu-dayu dengan suara p.ramlee yang merdu... mesti suzi nyanyi sekali kan kan.

naz ilyn berkata...

ain...
jom kak kita nyanyi sama-sama... akak mesti pandai nyanyi ni... suara macam normadiah kot... hehehe

naz ilyn berkata...

SRISUFI...
tanya sama bintang
mengapa menyinar
nanti jawab bintang
tanyalah bulan
bulan nanti kata
aku beri cahaya
biar manusia
merasai kekuasaanNya

p/s: pandai sri bersenandung.

naz ilyn berkata...

arryani...
hehehe...pandai sungguh orang itu.. dia kenakan kita balik iye.

masa berjauhan
apa nan dikenang
bila difahamkan
itulah sayang...

p/s: sayangkan isteri ditinggal-tinggalkan...

naz ilyn berkata...

insan biasa...
iye ker akak pun lupa apa tajuk filem tersebut... ni mesti minat dengan teater klasik ni... bagus bagus bukan semua anak muda minat dengan cerita-cerita lama-lama.

p/s:nyanyi sikit...

naz ilyn berkata...

atie...
bukan tanya sama pokok jer... dengan awan juga langit pun sama... semuanya ciptaan Allah.

naz ilyn berkata...

Salam kak ain...
selamat menyambut Maulidurrasul juga kak... tak ke mana-mana ker cuti panjang ni... kak ain masak apa hari ni saje jer nak sibuk-sibuk hehehe

naz ilyn berkata...

noorlara...
hihihi... bak kata orang tua-tua lain di mulut lain di hati tak gitu kak lara.

Shais berkata...

kalau pokok boleh bercakap...rasanya ramai orang tak berani tebang pokok....hijau je semua tempat...hehehe.

noey.rania berkata...

lama x dengar lagu ni
klau pokok leh bcakap hehehe apa lagi cabut lari lerrr

naz ilyn berkata...

shaia...
kalaulah pokok boleh bercakap alamat takdelah pembalakan secara haram yang menggondolkan tempat tadahan hujan dan takdelah tanah runtuh... selamat dunia kita.

naz ilyn berkata...

rania...
kalau pokok boleh bercakap... mesti dia merayu pada semua manusia supaya jangan mencemarkan udara sebab dia dah sesak nafas menghirup udara yang kotor...